7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Konsumentowi przysługuje na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa bądź zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni:
a. w przypadku Umowy Sprzedaży – od momentu wydania Produktu,
b. W przypadku Umowy o Świadczenie Usług – od momentu zawarcia umowy.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. W przypadku, gdy na wyraźne żądanie Konsumenta wykonanie Usługi ma się rozpocząć przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w pkt 2 a i b) powyżej, Konsument ma prawo odstąpienia od Umowy w takim przypadku (tj. po zgłoszeniu takiego żądania) ma obowiązek zapłaty za Usługi spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionej Usługi z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie ceny.
4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną na Adres Reklamacyjny lub pocztą elektroniczną na adres: sklep@skinexpert.pl). Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, który stanowi załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, a dostępnego jako załącznik do niniejszego Regulaminu w wersji pdf, jednak nie jest to obowiązkowe.
5. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i/lub inny, jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
6. W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą.
7. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
8. Konsument odsyła Produkt będący przedmiotem Umowy Sprzedaży, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko na Adres Reklamacyjny Sprzedającego.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu a będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania Produktu.
10. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi dokonaną przez niego Płatność, ale – w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży – nie wcześniej niż po otrzymaniu Produktu z powrotem lub po dostarczeniu przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrot Płatności obejmuje koszty dostawy Produktu, jednakże z zastrzeżeniem, iż w przypadku, gdy Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
11. Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
12. W przypadku odstąpienia od Umowy w trybie przewidzianym w pkt 3 powyżej, Sprzedający ma prawo dokonać zwrotu zapłaty po uprzednim potrąceniu należnej części ceny za wykonaną Usługę.
13. Konsumentowi zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy:
1. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (przykładowo: tusze do rzęs, kremy, pudry, podkłady, pomadki), jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
2. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.